2016. október 15., szombat

Beth Fantaskey – Jessia útmutatója, hogyan randizzunk a sötét oldallal


sajnos a könyv csak angolul jelent meg

Fülszöveg:
A hallhatatlanság igazán el tudja cseszni a végzős évedet...
Hozzámenni egy vámpírhoz, nem igazán tartozik Jessica végzős éveinek tervei közé. De bizarr (és hihetetlenül dögös) cserediák, Lucia Vladescu feltűnik, arra hivatkozva, hogy Jessica egy román vámpírhercegnő – és az ő rég-elveszett menyasszonya. Újonnan szerzett önbizalommal és egy Hogyan nőjünk fel élőhalottként – Tinivámpír kézikönyv a randizáshoz, egészséghez és érzelmekhez másolattal, Jessica drámai átalakuláson megy át, átlagos amerikai tinédzserből egy elbűvölő európai vámpírhercegnővé. De amikor egy fondorlatos pomponlány kiszemeli magának Lucius-t, Jessicának harcolnia kell, hogy visszaszerezze az önfejű hercegét, megállítson egy globális vámpírháborút  és megmentse Lucius lelkét az örök pusztulástól.
(nyö, saját fordítás)







Véleményem:
Furcsa, hogy vámpír fanatikus vagyok, mégis ez a könyv csak a MÁSODIK, amit róluk olvasok. Nagyon tetszett, ahogy a könyv elején felbukkant Lucius, és Antanasia-t (Anastasianak olvastam az egész könyvben, mire rájöttem, hogy nem) szólongatta (és mivel nem láttam a borítót/ olvastam fülszöveget) nem tudtam, hogy vámpír, eleinte valami más természetfelettinek hittem. És mint kikövetkeztethető, nekem gyengéim a könyves fiúk, magától értetődő, hogy fülig szerelmes lettem Lucius-ba, aki egyszerre volt tapló és mérhetetlenül udvarias. Remekül bemutatott szerintem egy igazi nemest, egy kicsit múlt századi háttérrel... (a töri zseni, pff)
Szóval, a történet egész pontosan úgy indult, hogy Jessica-t örökbe fogadták, amiről ő tudott, azt viszont nem sejtette, hogy a szülei a vámpírkirály és királynő volt, akik a béke érdekében eljegyezték még csecsemőkorában Lucius-szal, hogy a két klán ne háborúzzon. Az évek múlásával Jessica elérte a kort, mialatt királysága eléggé leamortizálódott, turista látványosság lett, ellenben a Vladescu klán erősödött, akár el is pusztíthatta volna a Dragomir klánt. (nem ismerős név, áh nem, Vámpírakadémia)
Jessica eleinte (logikusan) ellenkezik az eljegyzés ellen, teljesen elutasítja Lucius-t, aki törhetetlen, Egy ideig.
Most komolyan... muszáj volt a pomponlányt választania? Ez olyan klisé. Pedig egy ideig bírtam a csajt, ameddig nem mászott bele nagyon a képbe... annyira jelentéktelen kis (...), hogy a nevére sem emlékszem egy hét elteltével. A lényeg a lényeg, hogy bah, és erre nem tudok semmi mást mondani, csak hogy, WÁÁÁ! (az értelmes blogger)
Vissza a könyvhöz. Lucius fel akarja bontatni a szerződésüket, nem akar Jessica-ért küzdeni, helyette beéri a pomponnal. Komolyan Lucius-t is fejbe vertem volna. Oké, hogy végre élheti egy normális kamasz életét, de vak, mint az éjszaka és nem veszi észre, hogy Jessica féltékeny és szerelmes. Sőt, a könyv végén, miután Lucius-ból minden (pozitív) érzelmet kiölt a drága Vasile... (igen, azt hiszem ez volt, és nem Vaslie, ahogy eredetileg olvastam), addigra Jessica komolyan könyörög, hogy vegye feleségül, de a fiú komoly elhatározása, hogy Jessica nélkül legyen vámpíruralkodó a Vladescu és a Dragomir klán felett,
Jessica (akit komolyan egy vega család nevelt fel... ez egy vicc, vámpírt a vegák?) végső elhatározása, hogy Lucius után megy Romániába, hogy rávegye a házasságra és a közös uralkodásra, vagy feladja a népét és meghaljon szerelméért. (hát nem gyönyörű, ahogy leírom? de az, nagyon).



Karakterek:
Jessica / Antanasia: Kicsit sokáig tartott, mire elfogadta, de elismerésem a kitartásáért, hogy nem adta fel.
Lucius
nem pont így képzeltem el,
de igazán jól fest a fiatalember
Lucius Vladescu: Seggbe kell rúgni! Hihetetlen, hogy, amikor Jessica éppen elkezd iránta érdeklődni, ő átmegy fagyott szívű Drakulába.
Faith: Mint mondtam, simán kiiktatható karakter, csak kavart az egész könyvben.... hogy kedvelhettem az elején?
Frank: Kivételesen hősnőnket nem az iskola ribanca cseszegeti, hanem Frank, akit Lucius szépen el akart agyabugyálni. Megértem. Én is bemostam volna neki.
Jake: Jessica nagy szerelme, akiért bármit megtett volna Lucius érkezéséig. Szintén kiiktattam volna, de piros pont jár neki, amiért megmentette Lucius életét.
Dorin: Antanasia nagybátyja, aki tökre kis aranyos vámpír volt, mindig Jessica mellett állt, támogatta őt, és ő vitte el a végén Romániába Lucius-hoz.


Borító: Nekem a szöveg kivételével nagyon tetszik. Azzal is csak annyi a bajom, hogy nem szeretem az így egymás alá pakolt címeket.

Kedvenc karakter: Seggbe rúgnám, de akkor is Lucius. (Vámpír király? Naná!)

Kedvenc idézet: (egy a sok közül)
Miközben az az érzésem, hogy Antanasia meggondolatlan érdeklődést mutat egy szénát termesztő farmlegény irányt. (Egy paraszt! És még annak is alacsony!)



Cím: Jessica's  guide to date on the dark side – Jessia útmutatója, hogyan randizzunk a sötét oldallal
Oldalszám: 352 oldal (angolul)
Megjelenés: 2009
Kiadó: 
Egyéb: E/1, Jessica szemszöge – Lucius levelei E/1-ben

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése